Storytelling v marketingu: Jak využít sílu příběhů?

Právě si prohlížíte Storytelling v marketingu: Jak využít sílu příběhů?

O storytellingu se v dnešní době mluví stále víc a víc. V čem však toto umění spočívá a proč je důležité jej ovládat?

Příběhy jsou již odpradávna součástí našeho života. Jako malí jsme dychtivě naslouchali pohádkám a dnes jsme to možná my, kdo je dětem poutavě vypráví. Vybavíte si ten pocit, kdy Vás vyprávění plně pohltilo a s napětím jste očekávali, co bude dál? Možná jste si dokonce představovali, že jste jedna z postav. A právě v tomto ztotožnění síla příběhů spočívá. Dobrý vypravěč je navíc umí podat tak, aby se z jejich poslechu stal nezapomenutelný zážitek. Jak však tuto dovednost uplatnit v marketingu?

Jak už jsem zmínila výše, příběhy vzbuzují v lidech emoce. A co víc si přát? Správnou emocí probudíte v klientovi zájem, a navíc máte jedinečnou šanci ukázat, v čem jste právě Vy unikátní. Zapojte posluchače do silného, zábavného a informacemi nabitého příběhu. Zapamatuje si ten pocit a vytvoří si tak konkrétní asociaci s Vaším brandem či Vaší prezentací. Jinými slovy, storytelling je účinný nástroj, který Vám zajistí osobitou formu komunikace a pomůže Vám získat klienty na svou stranu.

Kde tedy storytelling v rámci marketingu využít?

Téměř kdekoliv – od produktových popisků, po sociální sítě, články, prezentace, videa či prodejní strategii.

Co je však důležité, veškeré příběhy musí být autentické a působit tak opravdu důvěryhodně. Ideálně natolik, aby se s nimi klient snadno ztotožnil. Rovněž je klíčové vyprávět konzistentně v jednom konkrétním duchu, aby si Vás klienti mohli s touto specifickou komunikací spojit.

Než se tedy pustíte do sestavování vlastního příběhu, pojďme si shrnout několik zásad, které Vám jeho tvorbu usnadní:

  1. Uvědomte si, komu chcete příběh sdělit a tomu přizpůsobte tón komunikace. Hrdina Vašeho příběhu by měl být klient – snažte se dbát na to, aby se tak skutečně cítil.
  2. Buďte minimalisti a vyvarujte se složitostí – v jednoduchosti je krása.
  3. Použijte relevantní data – dodají vyprávění autenticitu a odliší jej od pohádky.
  4. Buďte kreativní, ale nikoliv na úkor upřímnosti.
  5. Tu nejdůležitější myšlenku vyslovte jako první, abyste již od začátku upoutali klientovu pozornost.

Kristýna Tabačíková